Reklamačný poriadok
Milan Šoltýs - MARM, Okruná 97, IČO 10771212, IČ DPH SK1020763249, email: info@luxus-shop.sk, tel. 0950 350 590
Reklamačný poriadok
v znení Zákona č. 40/ 1964 Zb. Občiansky zákonník podľa § 615 až § 626
Článok I
Právo na uplatnenie reklamácie
Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, má spotrebiteľ právo vadu reklamovať pre rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami.
Spotrebiteľ je povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel, rovnako aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo návode na použitie, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou životnosťou a ďalej nesmie porušiť plomby, ak je tovar zaplombovaný.
Kupujúci je povinný vypísať a podpísať reklamačný formulár a spolu s kompletným tovarom ho zaslať na našu adresu.
Článok II
Miesto uplatnenia reklamácie
Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho1, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (Faktúra/dodací list). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho nemá. V takom prípade sa reklamácia musí prijať, pričom sa na tovar poskytne 24-mesačná záruka.
Článok III
Zodpovednosť obchodníka
Predaná vec musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616) a všeobecnými
požiadavkami (§ 617).
Pri predaji tovaru teda predávajúci zodpovedá za to, že tovar je v súlade so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, t.j. že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonanej reklamy očakávané, príp. akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám, právnym predpisom, je v určenom zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pri použití veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
Ak tovar pri prevzatí spotrebiteľom má vady, je v rozpore so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou.
Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi za vady, ktoré sa prejavujú ako rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou.
Predávajúci nezodpovedá za rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, ak
- spotrebiteľ vadu tovaru spôsobil sám,
- spotrebiteľ pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel,
- reklamácia spotrebiteľa odporuje povahe tovaru, hlavne uplynutiu doby trvanlivosti, spotreby alebo životnosti tovaru,
Článok IV
Zodpovednosť za vady
Zodpovednosť za vady ( § 619 ) : Predávajúci zodpovedá len za výrobné vady, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a za vady ktoré sa prejavia do 24 mesiacov od dodania veci (v záručnej dobe).
Ak sa vady neuplatnia v záručnej dobe, právo zodpovednosti za vady zaniká.
Predávajúci všeobecne nezodpovedá za vady:
-
pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru,
-
ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru
-
spojené s porušením ochrannej plomby na tovare,
-
spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na tovar alebo jeho súčasť.
Predávajúci nezopovedá za následovné vady:
-
vady spôsobené mechanickým poškodením (zlomenie/roztrhnutie/zdeformovanie náušníc, prsteňa, prívesku, náramku, retiazky; prasknutie/rozpučenie prsteňa, nárušníc, prívesku;nesprávnym čistením gravírovaných a matných povrchov; poškrabanie výrobku a časti výrobku z drahých kovov; rozbitie/prasknutie kameňa; poškodenie/znehodnotenie výrobkov čistiacími prostriedkami alebo chemickými látkami; ...)
-
Vady na tovare, ktoré boli spôsobené nedodržaním pokynov o riadnú staroslivosť o šperky (pribalené k objednávke alebo viď. POKYNY PRE STAROSTLIVOSŤ)
-
Rozpučenie/zdeformovanie/zlomenie dutých šperkov
-
na vypadnutie kameňa/perly spôsobené mechanickým poškodením (nárazom, tlakom na lôžko, kde je kameň/perla zasadená, pádom, priamím kontaktom s horúcou vodou a saponátmi, zatrhnutím (napr.za látku) a uvolnením krapničiek...)
-
šperky a tovar,ktoré sú opotrebované bežným nosením (škrabance, pretrhnutie očiek na retiazke/náramku/prívesku/vysiacích náušniciach...)
-
Šperky z bieleho zlata- Biele zlato je zliatina, ktorá vzniká kombináciou žltého zlata s inými kovmi, ktoré mu dodávajú svetlú farbu a pevnosť. Na dosiahnutie bieleho odtieňa sa do zlata pridávajú kovy ako paládium, nikel, zinok alebo striebro. Kombinácia týchto kovov zosvetetľuje fatbu zlata. Aby zlato dosiahlo požadovaný žiarivý biely lesk, povrchovo sa upravuje ródiom (rhodium), ktoré tvrdý a odolný kov. Ródium sa však časom opotrebováva (zlato začne žltnúť) a preto je potrebné ho pravidelne obnovovať.
-
Pozlátené šperky- pozlatený strieborný šperk má na povrchu tenkú vrstvu zlata. Pred nanášaním zlata sa povrch striebra dôkladne vyčistí a obrúsi, aby bol hladký a pripavený na nanášanie. Následne sa použije metóda galvanické pokovanie ,alebo nanášanie zlata napaľovaním alebo vákuovým pokovovaním. Hrúbka zlatej vrstvy sa pohybuje od 0,5mikrónu až po 2,5mikrónu. Zlatá vrstva sa však môže časom opotrebovať, takže je potrebné sa o šperky starostlivo starať a podľa potreby ich znova pozlátiť
Opotrebenie spôsobené bežným nosením (mechanické poškodenie, poškrabanie, nevhodné zaobchádzanie, šperky z bieleho zlata a pozlátené šperky...) nie je možné považovať za výrobnú chybu. V tomto prípade Vám bude reklamácia odôvodnene zamietnutá.
Článok V
Práva spotrebiteľa
Ak má tovar vady musí na ne kupujúci upozorniť do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby.
Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Predávajúci následne zhodnotí či je daná voľba kupujúcim vhodná. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane okolností uvedených vyššie.
Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu.
Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci.
Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.
Článok VI
Odstúpenie od zmluvy
Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci.
Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu.
Kupujúci uplatňuje reklamáciu prostredníctvom diaľkovej komunikácie ( vypísaním reklamačného formulára ) a je povinný reklamovaný tovar spolu s kópiou dokladu o zakúpení tovaru doručiť alebo sprístupniť predávajúcemu.
Reklamačný poriadok je platný od 1.7.2024
______________________________________________________________________________
1 Levočská 2, 064 01 Stará Ľubovňa
alebo
Letná 6, 064 01 Stará Ľubovňa