Obchodné podmienky
Obchodné podmienky
pre kúpne zmluvy uzavierané na diaľku prostredníctvom e-shopu www.luxus-shop.sk
Článok 1
Všeobecné ustanovenie
-
Prevádzkovateľom e-shopu je Milan Šoltýs - MARM IČO: 10771212,
IČ DPH:SK1020763249 ( ďalej len ,, predávajúci,, alebo ,,obchodník,, ). Nákup tovaru prostredníctvom e-shopu www. luxus-shop.sk môžu uskutočniť fyzické i právnické osoby ( ďalej len ,, kupujúci,,).
-
Kupujúcim môže byť spotrebiteľ alebo iný obchodník.
-
Práva podľa Zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa sa vzťahujú len na kúpne zmluvy uzatvorené medzi obchodníkom a spotrebiteľom.
• spotrebiteľom je FO, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania
• obchodníkom je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svoje podnikateľskej činnosti alebo povolania -
Bankové účty:
ČSOB:
IBAN: SK84 7500 0000 0040 0826 1537
BIC: CEKOSKBX
------------------------------------------------------------------------
TATRA BANKA:
IBAN: SK96 1100 0000 0029 4108 9798
BIC: TATRSKBX
------------------------------------------------------------------------
PRIMA BANKA:
IBAN: SK45 5600 0000 0057 1728 2001
BIC: TATRSKBX
Dohľad vykonáva SOI :
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
Obrancov mieru 6
080 01 Prešov 1
tel. č.: 051/772 15 97
e-mail: pr@soi.sk
Článok 2
Postup pri objednávaní
-
Kupujúci si môže cez e-shop objednať akýkoľvek tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo „PRIDAJ DO KOŠÍKA“. Po vybratí tovaru vložením do košíka kliknutím na ikonu „ZOBRAZIŤ KOŠÍK“ možno uskutočniť objednávku kliknutím na „POKRAČOVAŤ NA OBJEDNÁVKU“. Následne kupujúci vyplní objednávkový formulár a odošle ho kliknutím na ikonu „ODOSLAŤ“.
-
Po vytvorení objednávky bude táto zaregistrovaná v systéme o čom bude kupujúci informovaný e-mailovým oznámením o prijatí objednávky. Okamihom prijatia oznámenia do mailovej schránky kupujúceho o prijatí objednávky sa objednávka považuje za doručenú.
Článok 3
Objednávka
-
Objednávka vzniká na základe potvrdenia objednaného tovaru alebo služieb uložených do nákupného košíka v e-shope. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých registračných údajov vo formulári (t.j. obchodné meno alebo meno a priezvisko, sídlo/bydlisko, IČO, DIČ, kontakt telefón a e-mailová adresa) a zvoliť si možnosti platby (dobierkou, bankovým prevodom, platba kartou alebo hotovosť) a možnosť dopravy (Slovenská pošta, kurier Slovak parcel service alebo osobný odber).
-
Prijatá elektronická objednávka je považovaná za návrh Kúpnej zmluvy a je záväzná.
-
Kúpna zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká na základe záväzného potvrdenia elektronickej objednávky v systéme. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí so znením všeobecných obchodných podmienok a reklamačných podmienok ako aj s cenou objednaného tovaru alebo služieb a teda objednávka sa stáva záväznou a kupujúci je povinny za objednávku zaplatiť.
-
Kupujúci je povinný skontrolovať obsah elektronickej objednávky uvedený v e-mailovej správe Predávajúcim. V prípade zistenia nezrovnalostí týkajúcich sa obsahu elektronickej objednávky potvrdenej zo strany predávajúceho, je kupujúci povinný o tom upovedomiť predávajúceho prostredníctvom e-mailovej správy alebo telefonicky
Článok 4
Cenové a platobné podmienky
-
Všetky ceny tovarov sú konečné, vrátane 20 % DPH. Sme platiteľmi DPH. Tovar posielame na dobierku alebo po zaplatení vopred prevodom na účet alebo kartou cez platobnú bránu, vami vybranou dopravnou službou Slovak parcel service alebo Slovenská pošta. Možný je aj osobný odber na naších prevádzkach.
Článok 5
Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru
-
Dodacia lehota je uvedená pri každom produkte osobitne a znamená, do koľko pracovných dní zvyčajne daný titul od odoslania dorazí na poštu alebo adresu lupujúceho. Pri jej určovaní vychádzame z dodávateľsko-odberateľských skúseností, ako aj z aktuálnej dostupnosti u dodávateľov. Jej dĺžka sa zvyčajne pohybuje od 24 hodín do 3 pracovných dní. Ak je uvedené, že máme tovar na sklade, znamená to, že ho máme na centrálnom sklade v počte minimálne 1 kus a vieme vám ho vyexpedovať najneskôr do 14tej hodiny každého pracovného dňa po prijatí objednávky. V prípade objednávky viac ako 1 ks tovaru, pri ktorom máme uvedené, že je na sklade, negarantujeme okamžitú dostupnosť všetkých objednaných kusov a budeme Vás kontaktovať na upresnení a doladení vašej objednávky. Kupujúci má v prípade predĺženia uvedenej dodacej lehoty právo od zmluvy odstúpiť. Ak si objednáte produkt, ktorý dodávateľ vypredal, prípadne z akýchkoľvek dôvodov stiahol z predaja a neinformoval nás, okamžite vás budeme informovať (telefonicky, e-mailom), stornujeme objednávku a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti Vám budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní na Vami určený bankový účet, pokiaľ sa spolu nedohodneme inak. Objednávky sa vybavujú priebežne každý pracovný deň.
-
Dodávky elektronicky objednaného tovaru budú podľa dostupnosti tovarov a prevádzkových možností Predávajúceho expedované v čo najkratšom termíne, obvykle od 3 hodín do 2 dni.
-
Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom, informujeme o tom kupujúceho telefonicky alebo e-mailom s možnosťami čiastočných dodávok alebo úpravou objednávky.
-
Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaný (daňový doklad), poučenie, návod ako i ostatné dokumenty dodávané k tovaru od výrobcu, ktoré sú potrebné pre správne používanie.
-
Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený a podpísať dokument o prevzatí zásielky. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru spísať s prepravcom - poštovou/kuriérskou službou protokol o zistených vadách spôsobených počas prepravy. Ak kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, predávajúci neuzná prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.
-
Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
-
Dodanie tovaru na územie ostatných členských štátov Európskej únie, príp. iných štátov sa uskutočňuje na základe predchádzajúceho súhlasu a vzájomného písomného odsúhlasenia si ceny za poštovné a balné a príp. ďalších dodacích podmienok medzi kupujúcim a predávajúcim.
-
Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
a.) Slovenskej pošty,
b.)kuriérskej spoločnosti, Slovak parcel service
c.) osobne na zvolenej kamennej predajni -
K cene tovaru účtujeme poplatok za prepravu ( tzn. poštovné, poplatok za dobierku a náklady súvisiace s odoslaním zásielky ) v následovných sumách:
SLOVENSKO:
-
Pri platbe vopred na bankový účet na základe zálohovej faktúry alebo prostredníctvom platobných brán si za dopravné účtujeme:
-
pri doprave Slovenskou poštou (balík do ruky) s doručením do 3 pracovných dní po expedícii z nášho skladu – 3,70 €
-
pri doprave Slovenskou poštou (balík na poštu) s doručením do 3 pracovných dní po expedícií z nášho skladu - 4,30
-
pri doprave Slovak Parcel Service s doručením do 1-2 pracovných dní po expedícii z nášho skladu – 5 €
-
-
Pri platbe na dobierku (platíte pri preberaní kuriérovi):Účtujeme poplatok, pri akomkoľvek zvolení dopravy - 1,50€
Pri kúpe tovaru nad 100,-eur, DOPRAVA kuriérom Slovak Parcel Service alebo Slovenskou poštou v rámci Slovenska je ZDARMA.
(Platí to iba v prípade, ak si tovar necháte. Ak je tovar vrátený alebo neprebratý dovoľujeme si odrátať náklady podľa platných zákonov SR o e-shopoch a aktuálnych obchodných podmienkach e-shopu na poštovné a balné, ktoré nám boli vzniknuté)
ČESKO
Tovar odosielaný do ČR je možné zaplatiť jedine vopred prevodom na účet.
Pri platbe vopred na bankový účet si za dopravné do ČR účtujeme za poštovné a balné:
-
pri doprave Slovenskou poštou (balík do ruky) s doručením do 3-6 pracovných dní po expedícií z nášho skladu - 10,00€
-
pri doprave Slovak Parcel Service s doručením do 2-5 dní pracovných dní po expedícií z nášho skladu - 13,50€
ŠTÁTY MIMO SR A ČR
Tovar odosielaný do štátov EU to jest mimo Slovenska a Česka je možné zaplatiť jedine vopred prevodom na účet
Pri platbe vopred na bankový účet si za dopravné účtujeme za poštovné a blané:
-
pri doprave Slovenskou poštou (balík do ruky) s doručením 10-15 pracovných dní po expedícií z nášho skladu - 20€
-
pri doprave Slovak Parcel Service s dorucením do 8- 13 pracovných dní po expedícií z nášho skladu - 25€
Článok 6
Prevod vlastníckeho práva
-
Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania.
Článok 7
Storno objednávky
-
Stornovať objednaný tovar má zákazník právo do 12 hodín od vytvorenia objednávky bez storno poplatku
-
Stornovanie už vyexpedovanej objednávky je možné stornovať, a to za poplatok vo výške dopravných nákladov.
-
Predávajúci si vyhradzujeme právo stornovať Vašu objednávku na tovar, ak vám ho už nebudeme schopní dodať z dôvodu jeho vypredania alebo v cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa s Vami nedohodneme na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky vás budeme bezodkladne informovať telefonicky alebo e-mailom. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti vám budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní na účet, z ktorého ste zaplatili, pokiaľ sa nedohodneme inak.
Článok 8
Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy pri nákupe cez e-shop
-
Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy sa vzťahuje len na spotrebiteľské zmluvy uzatvorené medzi obchodníkom a spotrebiteľom.
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
UZAVRETEJ NA DIAĽKU
-
Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch, odo dňa pri zmluve o dodaní tovaru: „keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar.“
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením na emailovú adresu info@luxus-shop.sk
Na tento účel môžete použiť tento FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
-
Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.
Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
Pri vrátení peňazí si vyhradzujeme právo na náklady podľa spôsobu doručenia tovaru. To znamená, ak tovar bol kúpený v hodnote nad 100€, poštovné je zdarma iba vtedy, ak daný tovar si zákazník nechá. Ak tovar vracia, vyhradzujeme si právo na odpočítanie poštovného podľa spôsobu doručenia tovaru.
Pri objednaní tovaru „TOVAR NA OBJEDNÁVKU" si predávajúci vyhradzuje právo:
Tovar, ktorý je objednaný na zákazku, kde sa platí záloha do výroby (ako sú hlavne snubné prstene, prstene, retiazky a náramky inej veľkosti aké máme aktuálne na sklade) nie je možné vrátiť z dôvodu, že sa objednávajú a vyrábajú priamo pre daného zákazníka a mi ich už nevieme ďalej predať.
Postup pri odstúpení od zmluvy:
a. Vypíšte formulár na odstúpenie od zmluvy
b. Jednoznačným oznámením nám ho zašlite priamo na emalovú adresu info@luxus-shop.sk alebo priamo s nenoseným tovarom na našu adresu- Milan Šoltýs MARM, Okružná 97, 064 01 Stará Ľubovňa.
c. Kompletný nenosený tovar spolu s formulárom bezpečne zabaľte aby nedošlo pri preprave k poškodeniu. Balík taktiež odporúčame poistiť.
d. Tovar nezasielajte na dobierku - balíky na dobierku nepreberáme.
e. O prijatí Vás budeme kontaktovať automatickym mailom.
f. Balík s tovarom skontrolujeme ( či sa jedná o náš tovar, či je tovar v nepoškodenom/nenosenom stave...) a následne do 14 dní Vám budú vrátene peniaze.
Článok 9
Záručná doba a záručné podmienky
-
Záručná doba na tovar je 24 mesiacov odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je stanovená iná záručná doba pre konkrétny tovar, a plynie odo dňa prevzatia tovaru a potvrdenia potrebných dokumentov súvisiacich s tovarom oprávnenou osobou. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
-
V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad na ktorom bude uvedený vymenený tovar. Prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe pôvodného dodacieho listu a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru začína bežať záručná doba odo dňa prevzatia nového tovaru, avšak iba na nový tovar.
-
Všetky záručné opravy sú v prípade, ak do času ich uplatnenia nezanikol nárok na uplatnenie záruky podľa predchádzajúceho bodu bezplatné.
-
Záruka sa vzťahuje len na výrobné chyby. Záruka sa nevzťahuje na mechanické poškodenie tovaru kupujúcim, používanie tovaru v nezodpovedajúcich, resp. nevhodných podmienkach, neodborné zaobchádzanie, zanedbanie starostlivosti o tovar, neodbornú montáž, nesprávnu manipuláciu a používanie tovaru, nesprávne ošetrovanie tovaru, neodbornú inštaláciu (popis ako sa má kupujúci správať k tovaru dostane pribalený k objednávke). Oprávnenie na bezplatnú záručnú opravu zaniká aj v prípade neodbornej montáže, neodborného uvedenia tovaru do prevádzky, neodbornej manipulácii s tovarom alebo akéhokoľvek neodborného zásahu do tovaru počas záručnej doby inou ako oprávnenou osobou. Predávajúci si zároveň vyhradzuje právo nevracať za takýto tovar peniaze a právo nezameniť ho za iný tovar.
-
Ak sa v prípade neúplnosti informácii Predávajúcemu nepodarí opakovane telefonicky dovolať kupujúcemu a/alebo kupujúci nereaguje na e-mailovú výzvu predávajúceho do 14 pracovných dní od prevzatia emailu a/alebo zaevidovania vráteného tovaru, predávajúci si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetnej reklamácie /zámeny/ vrátenia a tovar bude vrátený na náklady kupujúceho naspäť kupujúcemu na adresu uvedenú vo formulári.
-
Ak spolu s vyplneným Formulárom (popisom závad) a s požadovanými dokladmi nie je priložený tovar, ktorý je predmetom reklamácie /zámeny/ vrátenia, predávajúci si vyhradzuje právo nepokračovať vo vybavovaní predmetnej záležitosti.
-
V prípade, že je reklamovaný tovar doručený poštou alebo kuriérom na adresu sídla spoločnosti, zodpovedná osoba tento tovar prevezme, skontroluje zásielku a dokumentáciu ktora je povinná pri reklamácii (faktúru, pokladničný blok, obal), rozhodujúci je dátum na lehotu plynutia reklamácie prijaty od kuriéra alebo poštového doručovateľa. Odporúčame vám zasielaný tovar poistiť. Zásielky na dobierku nepreberáme.
-
Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do 14 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní.
Článok 10
Reklamačné podmienky
Milan Šoltýs - MARM, Okruná 97, IČO 10771212, IČ DPH SK1020763249, email: info@luxus-shop.sk, tel. 0950 350 590
Reklamačný poriadok
v znení Zákona č. 40/ 1964 Zb. Občiansky zákonník podľa § 615 až § 626
Článok I.
Právo na uplatnenie reklamácie
Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru vada, má spotrebiteľ právo vadu reklamovať pre rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby reklamovaný tovar bol čistý, kompletný a v súlade s hygienickými predpismi alebo všeobecnými hygienickými zásadami.
Spotrebiteľ je povinný pri používaní tovaru dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel, rovnako aj podmienky stanovené pre používanie tovaru v záručnom liste alebo návode na použitie, užívať a ošetrovať tovar v súlade s jeho prirodzenou životnosťou a ďalej nesmie porušiť plomby, ak je tovar zaplombovaný.
Kupujúci je povinný vypísať a podpísať REKLAMAČNÝ FORMULÁR a spolu s kompletným tovarom ho zaslať na našu adresu.
Článok II.
Miesto uplatnenia reklamácie
Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho1, u inej osoby, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania predávajúceho alebo na inej adrese, o ktorej predávajúci oboznámil kupujúceho pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (Faktúra/dodací list). Predloženie dokladu o zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník ho nemá. V takom prípade sa reklamácia musí prijať, pričom sa na tovar poskytne 24-mesačná záruka.
Článok III.
Zodpovednosť obchodníka
Predaná vec musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (§ 616) a všeobecnými
požiadavkami (§ 617).
Pri predaji tovaru teda predávajúci zodpovedá za to, že tovar je v súlade so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, t.j. že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti zmluvou požadované, predávajúcim,výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe nimi vykonanej reklamy očakávané,
príp. akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám, právnym predpisom, je v určenom zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý predávajúci pri použití veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
Ak tovar pri prevzatí spotrebiteľom má vady, je v rozpore so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou.
Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi za vady, ktoré sa prejavujú ako rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou.
Predávajúci nezodpovedá za rozpor so spotrebiteľskou kúpnou zmluvou, ak
- spotrebiteľ vadu tovaru spôsobil sám,
- spotrebiteľ pred prevzatím tovaru o vade tovaru vedel,
- reklamácia spotrebiteľa odporuje povahe tovaru, hlavne uplynutiu doby trvanlivosti, spotreby alebo životnosti tovaru,
Článok IV.
Zodpovednosť za vady
Zodpovednosť za vady ( § 619 ) : Predávajúci zodpovedá len za výrobné vady, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a za vady ktoré sa prejavia do 24 mesiacov od dodania veci (v záručnej dobe).
Ak sa vady neuplatnia v záručnej dobe, právo zodpovednosti za vady zaniká.
Predávajúci všeobecne nezodpovedá za vady:
-
pre ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru,
-
ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, alebo po uplynutí doby životnosti tovaru
-
spojené s porušením ochrannej plomby na tovare,
-
spôsobené zásahom neoprávnenej osoby na tovar alebo jeho súčasť.
Predávajúci nezopovedá za následovné vady:
-
vady spôsobené mechanickým poškodením (zlomenie/roztrhnutie/zdeformovanie náušníc, prsteňa, prívesku, náramku, retiazky; prasknutie/rozpučenie prsteňa, nárušníc, prívesku;nesprávnym čistením gravírovaných a matných povrchov; poškrabanie výrobku a časti výrobku z drahých kovov; rozbitie/prasknutie kameňa; poškodenie/znehodnotenie výrobkov čistiacími prostriedkami alebo chemickými látkami; ...)
-
Vady na tovare, ktoré boli spôsobené nedodržaním pokynov o riadnú staroslivosť o šperky (pribalené k objednávke alebo viď. POKYNY PRE STAROSTLIVOSŤ)
-
Rozpučenie/zdeformovanie/zlomenie dutých šperkov
-
na vypadnutie kameňa/perly spôsobené mechanickým poškodením (nárazom, tlakom na lôžko, kde je kameň/perla zasadená, pádom, priamím kontaktom s horúcou vodou a saponátmi, zatrhnutím (napr.za látku) a uvolnením krapničiek...)
-
šperky a tovar,ktoré sú opotrebované bežným nosením (škrabance, pretrhnutie očiek na retiazke/náramku/prívesku/vysiacích náušniciach...)
-
Šperky z bieleho zlata- Biele zlato je zliatina, ktorá vzniká kombináciou žltého zlata s inými kovmi, ktoré mu dodávajú svetlú farbu a pevnosť. Na dosiahnutie bieleho odtieňa sa do zlata pridávajú kovy ako paládium, nikel, zinok alebo striebro. Kombinácia týchto kovov zosvetetľuje fatbu zlata. Aby zlato dosiahlo požadovaný žiarivý biely lesk, povrchovo sa upravuje ródiom (rhodium), ktoré tvrdý a odolný kov. Ródium sa však časom opotrebováva (zlato začne žltnúť) a preto je potrebné ho pravidelne obnovovať.
-
Pozlátené šperky- pozlatený strieborný šperk má na povrchu tenkú vrstvu zlata. Pred nanášaním zlata sa povrch striebra dôkladne vyčistí a obrúsi, aby bol hladký a pripavený na nanášanie. Následne sa použije metóda galvanické pokovanie ,alebo nanášanie zlata napaľovaním alebo vákuovým pokovovaním. Hrúbka zlatej vrstvy sa pohybuje od 0,5mikrónu až po 2,5mikrónu. Zlatá vrstva sa však môže časom opotrebovať, takže je potrebné sa o šperky starostlivo starať a podľa potreby ich znova pozlátiť
Opotrebenie spôsobené bežným nosením (mechanické poškodenie, poškrabanie, nevhodné zaobchádzanie, šperky z bieleho zlata a pozlátené šperky...) nie je možné považovať za výrobnú chybu. V tomto prípade Vám bude reklamácia odôvodnene zamietnutá.
Článok V.
Práva spotrebiteľa
Ak má tovar vady musí na ne kupujúci upozorniť do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby.
Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Predávajúci následne zhodnotí či je daná voľba kupujúcim vhodná. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, vrátane okolností uvedených vyššie.
Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol vadu.
Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom
predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci.
Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Článok 11
Ochrana osobných údajov
-
Predávajúci sa pri spracúvaní osobných údajov riadi Zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov. Osobné údaje sú spracúvané len za účelom vyhotovenia faktúry a dodania tovaru a sú chránené v zmysle zákona.
BEZPEČNOSŤ A OCHRANA INFORMÁCIÍ A OSOBNÝCH ÚDAJOV (GDPR)
Prevádzkovateľ e-shopu ako správca osobných údajov (ďalej len "Správca") týmto v súlade s ustanovením čl. 13 Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016, všeobecného nariadenia o ochrane osobných údajov ( ďalej len "Nariadenie"), informuje svojich zákazníkov (ďalej jednotlivo len "Subjekt údajov") o tom, že:
-
Osobné údaje Subjektu údajov, ktoré budú Správcovi odovzdané pri odoslaní objednávky, budú spracované za účelom uzatvorenia kúpnej zmluvy a jej následného plnenia, a to vrátane vybavovania prípadných nárokov Subjektu údajov z chybného plnenia. Právnym základom pre spracovanie osobných údajov Subjektu údajov je teda plnenie kúpnej zmluvy založené objednávkou Subjektu údajov a súčasne tiež plnenie zákonných povinností Správca podľa právnych predpisov upravujúcich práva a povinnosti v súvislosti s ochranou spotrebiteľa a vedením účtovníctva.
-
Dôvodom poskytnutie osobných údajov Subjektu údajov Správcovi je identifikácia zmluvných strán nevyhnutná pre uzatvorenie a plnenie kúpnej zmluvy, čo by bez poskytnutia týchto údajov nebolo možné.
-
Osobné údaje Subjektu údajov budú spracované po dobu, po ktorú je Správca povinný tieto údaje uchovávať podľa všeobecne záväzných právnych predpisov, minimálne teda po dobu 5 rokov podľa zákona o účtovníctve alebo po dobu 10 rokov podľa zákona o DPH.
-
Pri spracovaní osobných údajov Subjektu údajov nebude dochádzať k automatizovanému rozhodovanie ani na profilovanie.
-
Správca nemenoval poverenca pre ochranu osobných údajov ani neurčil zástupcu pre plnenie povinností v zmysle Nariadenia. Osobné údaje Subjektu údajov môžu byť na účely riadneho vybavenia objednávky poskytnuté poskytovateľmi zásielkových služieb zvolenému Subjektom údajov, a ďalej osobám, ktoré Správcovi poskytujú právne a účtovnícke služby v záujme zabezpečenia riadneho plnenia povinností stanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi. Správca nemá v úmysle odovzdať osobné údaje Subjektu údajov do tretej krajiny, medzinárodnej organizácii alebo iným, než vyššie uvedeným tretím osobám.
-
Dotknutá osoba má právo písomne požadovať od Správca prístup k svojim osobným údajom, ich opravu alebo vymazanie, prípadne obmedzenia spracovania, a namietať voči spracovaniu, má právo na prenosnosť týchto údajov k inému správcovi, ako aj právo podať sťažnosť na Úrad pre ochranu osobných údajov, ak má za to, že Správca pri spracovaní osobných údajov postupuje v rozpore s Nariadením.
-
Kupujúci súhlasí s tým, aby Predávajúci poveril spracúvaním osobných údajov sprostredkovateľa.
-
Kupujúci prehlasuje, že všetky ním uvedené údaje sú pravdivé. Kupujúci prehlasuje, že si je vedomý dôsledkov uvedenia nepravdivých údajov, obzvlášť skutočnosti, že by takéto konanie mohlo byť klasifikované ako trestný čin.
-
Kupujúci súhlasí so spracovaním, sprístupnením a použitím svojich osobných údajov za účelom priameho marketingu Predávajúceho po dobu desiatich rokov. Kupujúci má na základe bezplatnej písomnej žiadosti právo u Predávajúceho namietať voči spracúvaniu svojich osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jeho súhlasu a žiadať ich likvidáciu.
Článok 12
Zmluvná pokuta
-
Predávajúci si vyhradzuje právo udeliť kupujúcemu zmluvnú pokutu vo výške 10 € (slovom desať eur) v prípade, že vytvoril objednávku, ktorú nestornoval a tovar si od dopravcu nevyzdvihol, a objednaný tovar bol vrátený späť predávajúcemu, nakoľko porušil ustanovenia v čl. XI. bod 2, písm. a).
-
Táto zmluvná pokuta zahŕňa náklady na dopravu ako i sankciu za nenaplnenie kúpnej zmluvy.
-
Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim.
-
Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
-
Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle prevádzky k nahliadnutiu kupujúcim ako i sú zverejnené na internetovej stránke e-shopu.
-
Predávajúci môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť alebo doplniť tovary uverejnené na stránkach e-shopu
-
Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohach) sa riadia podľa príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákon č. 22/2004 Z.z. ako aj Zákonč. 513/1991 Z.z.
-
Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory, ktoré medzi nimi vzniknú z právnych vzťahov na základe zmluvy alebo súvisiacich zmlúv, vrátane sporov o platnosť, výklad a zánik tejto zmluvy, budú prednostne riešiť formou zmieru.
-
Odoslaním elektronickej objednávky Predávajúcemu, Kupujúci zároveň potvrdzuje svoj bezvýhradný súhlas s obchodnými podmienkami Predávajúceho.
-
Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane reklamačných podmienok, ktoré sú ich neoddeliteľnou súčasťou nadobúdajú platnosť a účinnosť 01.07.2024
Tieto Obchodné podmienky sa riadia legislatívou Slovenskej republiky.
Dohľad vykonáva SOI
Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
Obrancov mieru 6
080 01 Prešov 1
tel. č.: 051/772 15 97
e-mail: pr@soi.sk
Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov :
Podľa Zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov účinného od 1.1.2016 súorgánmi alternatívneho riešenia sporov zo zákona Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia.
Spotrebiteľ má právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa.
Obchodník informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť.
Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Na ustanovenia zmluvy, ktoré zaväzujú spotrebiteľa podať návrh na vopred určený subjekt alternatívneho riešenia sporov, sa neprihliada.
K návrhu spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Ak ide o spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, spotrebiteľ môže už v návrhu uviesť svoj súhlas so zabezpečením vyjadrenia odborne spôsobilej osoby.
Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, ak pravidlá alternatívneho riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov neustanovujú inak. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.
Obchodné podmienky sú platné od 1.7.2024